Pages

Isnin, 26 Mac 2012

ALLAH iS wAtChiNg YoU........


‎`` A L L A H S W T - S E N T I A S A - M E N G A W A S I - K I T A ``

Kita semua mengetahui bahwa ALLAH SWT : Al-Bashir (Maha Melihat) dan Al-Syahid (Maha menyaksikan).Meyakini Allah sedang melihat kita, disebut juga dengan kesedaran muraqabah, Pengertian muraqabah adalah : menerapkan kesedaran bahawa ALLAH S.W.T selalu melihat dan mengawasi kita dalam segala keadaan. Bahawa ALLAH S.W.T selalu mengetahui apa yang kita rasakan, ucapkan dan kita lakukan...

“kamu sekali-kali tidak dapat bersembunyi dari penyaksian pendengaran, penglihatan dan kulitmu terhadapmu, bahkan kamu mengira bahwa Allah tidak mengetahui kebanyakan dari apa yang kamu kerjakan”.
(Q.S. Fushshilat : 22)

“sehingga apabila mereka sampai ke neraka, pendengaran, penglihatan dan kulit mereka menjadi saksi terhadap mereka tentang apa telah mereka kerjakan”
(Q.S. Fushshilat : 20).

“Dialah yang menciptakan langit dan bumi dalam enam hari; Kemudian Dia bersemayam di atas Arsy . Dia mengetahui apa yang masuk ke dalam bumi dan apa yang keluar daripadanya dan apa yang turun dari langit dan apa yang naik kepadanya . Dan Dia bersama kamu di mana saja kamu berada. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan”
(QS. Al Hadid 4)

I Ñ S Y Ä Å L L Ä H

【ツ】Sèñyüm
【ツ】Syükür
【ツ】Sèlålü
【ツ】Såhäbätkü


- 3 JAMADILAWWAL 1433 H -

Tiada ulasan:

Catat Ulasan